Life is a long dusty road,
We all know it in our being,
It is a foregone conclusion,
Built to test and vex,
Winding and windswept,
But it’s a road of jagged nails,
Bent and mismatched by travelers before you,
Karmic spiderwebs and societal roadblocks,

We walk it in agony,
Our boots split and feet skewered,
Each step forcing out more moans of pain,
Yet we march on,
With a pace set by our heartbeats,
Ashen-faced yet galvanized,
This serrated path cannot stop us though,
Nothing can stop us,

The end of this road is a cruel joke to some,
Our reward for our torment,
I fear there is naught but a red sun,
And a doting incinerator at the end,
Yet we march on,
Life trundles on,
Nails cannot break our spirits.

Comments
  1. Okay, a few comments on some lines! 🀣

    “Bent and mismatched by travelers before you,”
    – You should make and walk your own unique path! πŸ˜‰

    “Karmic spiderwebs”
    – Spiders and spiderwebs popping up in my live everywhere right now, I know it’s a good sign, but those creatures still scare the shit out of me! πŸ€·β€β™€οΈπŸ€£

    “Each step forcing out more moans of pain,”
    – Don’t you think that’s a pretty harsh statement? I mean not everything in life is painful πŸ˜…

    “The end of this road is a cruel joke to some,
    Our reward for our torment,
    I fear there is naught but a red sun,
    And a doting incinerator at the end,”
    – Actually, I really look forward to it. Then I can finally rest in peace leaving all this earthly shit behind, hopefully forever! 🀣

    Also, cute and at the same time bloody drawing again! 🀣

    • Osharlequin says:

      Thanks as always my friend! 😊

      1) You are correct, but I was suggesting the more metaphorical path that life is for us all, regardless of how we walk it.

      2) I love spiders to be honest. πŸ˜…

      3) Well, there’s an argument to be made for life being full of suffering. It’s just a matter of what you do with that pain.

      4) I’m inclined to agree on that point in truth. ☺️

      The Oldschool Harlequin

      • 2) HWHAAAAT ARE YOU CRAZY lol. You gotta teach me that, like I ain’t afraid of basic shit, but spiders… nah… 🀣

        3) Well no, life is only full of suffering until you wake up πŸ˜‰ Altho I do think living itself is a pain in the ass, so yeah lol.

        4) Right? 🀣

      • Osharlequin says:

        2) Haha, I can attempt to teach you, there’s no much to it! ☺️

        3) Living is very much a pain in the ass, yea. πŸ˜’

        The Oldschool Harlequin

      • 2) Has it always been like that?! lol

        3) Waiting for da day things like Nembutal become legalized, because everyone should be able to decide about one’s own death and life πŸ˜’. Fucking society πŸ˜‚

  2. Oh so perfect a metaphor, life journey “as jagged nails” Beautiful poetry, salient and poignant truths – A masterful piece. Bravo πŸ‘πŸ‘πŸ™

  3. Carol anne says:

    yep, we march on! Loved this poem! Well done a well written piece! ❀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s